Hier vind je antwoorden op vragen die je misschien hebt over de nieuwe VISITWallonia.be Pass.
Wat is de VISITWallonia.be Pass?
Deze nieuwe Pass biedt Belgische en buitenlandse toeristen een heleboel voordelen om Wallonië te verkennen tegen slimme prijzen.
De Pass bundelt een heleboel aanbiedingen en kortingen die kunnen worden gebruikt bij toeristische partners in Wallonië.
Hij is beschikbaar in de vorm van een gratis meertalige web-app. Voor wie geen smartphone heeft, is er ook een fysieke versie beschikbaar in de Huizen voor Toerisme.
14 vragen en antwoorden over de VISITWallonia.be Pass
Wie kan van de VISITWallonia.be-pas genieten?
Hoe kan ik mij inschrijven voor de VISITWallonia.be Pass ?
Ik heb mijn inschrijving voltooid. Wanneer is mijn VISITWallonia.be Pass beschikbaar?
Hoe installeer ik de web-app (mobiele toepassing) op het startscherm van mijn smartphone?
Hoe lang blijft mijn VISITWallonia.be Pass geldig?
Hoe gebruik ik mijn VISITWallonia.be Pass?
Hoe kan ik mijn Pass-punten inruilen voor geschenken?
Ik heb geen smartphone. Kan toch genieten van een VISITWallonia.be Pass?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account, wat moet ik doen?
Kan mijn kind mijn VISITWallonia.be Pass gebruiken?
1. Wie kan van de VISITWallonia.be-pas genieten?
De nieuwe Pass is gratis en beschikbaar voor iedereen.
2. Hoe kan ik mij inschrijven voor de VISITWallonia.be Pass ?
Ga met je smartphone naar deze pagina en klik op de knop hieronder om de Pass web-app te openen. Klik in de web-app op de knop "De web-app installeren" zodat deze op het beginscherm van je smartphone wordt geregistreerd. Laatste stap: maak je account aan in de web-app om je QR-code/persoonlijke Passnummer te verkrijgen door op het gebruikerspictogram in de rechterbovenhoek te klikken. Je kunt het ook openen via het menu door "Registreren/Log in" te selecteren.
3. Ik heb mijn inschrijving voltooid. Wanneer is mijn VISITWallonia.be Pass beschikbaar?
Zodra je de registratie hebt voltooid, wordt je Pass onmiddellijk geactiveerd. Log in om toegang te krijgen tot je QR-code/persoonlijke Passnummer.
4. Hoe installeer ik de web-app (mobiele toepassing) op het startscherm van mijn smartphone?
Om toegang te krijgen tot je VISITWallonia.be Pass vanaf het beginscherm van je smartphone, klik je op de knop "De web-app installeren" en volg je de instructies op je scherm.
5. Ik heb de webapp VISITWallonia.be Pass verwijderd / kan hem niet vinden. Hoe kan ik hem opnieuw installeren op mijn smartphone?
Wees gerust, je account is bewaard gebleven. Het enige wat je hoeft te doen is de Pass web-app opnieuw installeren op het beginscherm van je smartphone.
6. Hoe lang blijft mijn VISITWallonia.be Pass geldig?
De nieuwe VISITWallonia.be Pass heeft geen uiterste gebruiksdatum. De voorgestelde aanbiedingen zijn echter beperkt in de tijd. De catalogus met huidige aanbiedingen en goede deals wordt voortdurend aangevuld om je nieuwe voordelen te bieden. Kijk regelmatig op je web-app om ze te ontdekken.
7. Hoe gebruik ik mijn VISITWallonia.be Pass?
Ben je al ingeschreven, heb je de VISITWallonia.be Pass op je gsm gedownload en heb je een aantrekkelijke aanbieding gezien? Controleer de voorwaarden van de toeristische dienstverlener die deze korting aanbiedt om ervan te profiteren.
Gaat u naar de startpagina van de web-app en raadpleegt u de rubrieken "Partners en aanbiedingen" en "Leuke tips van het moment", waarin u alle voordelen vindt die voor u beschikbaar zijn.
Raadpleeg de voorwaarden van de aanbieding om te weten te komen hoe u kunt profiteren van het voordeel dat u wilt, ter plaatse of online:
- Ter plaatse, door uw persoonlijke QR-code te tonen bij de kassa:
- Ga naar de startpagina van de web-app en klik op "Mijn QR-code/passnummer". De QR-code wordt weergegeven als u aangemeld bent. Zoniet, voer het e-mailadres en wachtwoord in dat u hebt gekozen toen u zich registreerde.
- Online, door de promotiecode in te voeren die wordt vermeld in de algemene voorwaarden van de aanbieding.
- Online door uw Passnummer in te voeren.
- Om uw passnummer te vinden, ga naar de startpagina van de web-app en klik op " Mijn QR-code/passnummer". De QR-code wordt weergegeven als u aangemeld bent. Zoniet, voer het e-mailadres en wachtwoord in dat u hebt gekozen toen u zich registreerde.
8. Hoe kan ik mijn Pass-punten inwisselen voor geschenken?
Heb je je al geregistreerd, de VISITWallonia.be Pass geïnstalleerd op het startscherm van je mobiele telefoon en je Pass gebruikt bij onze partners? Dan heb je al punten verdiend.
Om de catalogus met geschenken te raadplegen, log je in en klik je op "Mijn punten verzamelen en gebruiken" (of klik op je puntensaldo of ga naar het menu en klik op "Mijn Pass-punten"). Kies het geschenk dat je wilt, controleer de details van de prijs en hoe je deze kunt verkrijgen en klik op de knop "Ik wil het". Er verschijnt een bevestigingsvenster waarin je wordt gevraagd om te bevestigen. Zodra je hebt bevestigd, wordt je puntensaldo gedebiteerd en ontvang je een e-mail met een voucher om je cadeau te verkrijgen.
Staan sommige geschenken in het grijs? Maak je geen zorgen, je hebt nog niet het nodige puntensaldo om ze te verkrijgen. Gebruik je Pass nog een paar keer en het geschenk is van jou.
9. Ik heb geen smartphone. Kan toch genieten van een VISITWallonia.be Pass?
Het is perfect mogelijk voor toeristen zonder internettoegang om van de VISITWallonia.be Pass te genieten.
Een fysieke versie van de Pass is verkrijgbaar in de 26 Huizen voor Toerisme in Wallonië. Zij kunnen je registreren en je je persoonlijke kaart bezorgen, alsook een afdruk van de aanbiedingen tot op heden.
Je kaart heeft een persoonlijke QR-code. Deze QR-code moet ter plaatse aan de toeristische operator worden getoond om van het huidige aanbod te kunnen profiteren.
10. Ik ben mijn wachtwoord vergeten van mijn account, wat moet ik doen?
Ga naar de VISITWallonia.be Pass web-app, klik op het gebruikerspictogram in de rechterbovenhoek of klik op het menu in de rechterbovenhoek en vervolgens op "Registreren/Log in". Zodra je dit hebt gedaan, klik je op "Wachtwoord vergeten".
11. Ik heb een papieren korting uit een brochure. Kan ik ze combineren met de korting van de VISITWallonia.be Pass?
Niet noodzakelijk! De meeste voordelen van de VISITWallonia.be Pass kunnen niet gecombineerd worden met andere aanbiedingen. Het staat elke dienstverlener echter vrij te beslissen of hij de combinatie van verschillende kortingen al dan niet aanvaardt. Controleer zorgvuldig de voorwaarden van elke promotie om onaangename verrassingen te voorkomen en neem bij twijfel vooraf contact op met de toeristische dienstverlener.
12. Kan mijn kind mijn VISITWallonia.be Pass gebruiken?
De VISITWallonia.be Pass is op naam. De dienstverlener valideert je korting aan de hand van je persoonlijke QR-code.
Als de aanbieding waarin je geïnteresseerd bent geldig is voor minstens twee personen, kun je de pas gebruiken voor jou en je kind.
13. Kan ik mijn Pass uitlenen aan iemand anders?
De VISITWallonia.be Pass is op naam. De dienstverlener valideert je korting aan de hand van je persoonlijke QR-code.
Als iemand die u kent van deze voordelen wil profiteren, kan ook hij of zij zich gratis registreren om zijn of haar persoonlijke VISITWallonia.be-pas te ontvangen.
14. Veel toeristische dienstverleners bieden online reservering aan. Hoe kan ik mijn VISITWallonia.be Pass in dit geval gebruiken?
Controleer eerst de voorwaarden van het aanbod. Vervolgens raden we je aan contact op te nemen met de toeristische dienstverlener. Bij sommige toeristische dienstverlener kun je tijdens het online boekingsproces je persoonlijke passnummer invoeren in het veld "Ik heb een VISITWallonia Pass", zodat je meteen kunt profiteren van de aangeboden korting.
Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden? Stuur een e-mail naar info.pass@VISITWallonia.be en ons team zal zijn best doen om je te helpen.